tirsdag den 17. juli 2007

Mytube - Youtube - Everbodystube

YouTube er virkelige en tids stjæler. Jeg kan bruge dagevis der. Siden kan jo bruges i biblioteks sammenhæng, som vores transformation-video viste. Hvor fedt er det lige at biblioteks folk i USA, Australien, Kina!, sidder og ser noget vi har lavet.
Der findes nu en ” InfoTubey Awards” “recognizing excellence in library-related YouTube productions”. Prisen blev uddelt ved konferencen “Computers in Libaries 2007”. Vinderne kan ses her.

Men jeg må blankt indrømme at min brug af YouTube, hovedsagligt, er decideret ikke faglig. Men da der også sagtens gå mange timer med at se gamle 80’er videoer, hvor åndssvagt FOX-NEWS virkelig er, nye film trailer, gamle landsholds mål osv, osv, osv.

Lidt af det jeg har fundet (og begrænse mig til EN var naturligvis umulig):


Mr. Bean på biblioteket. Thi hi


Jeg eeeelskede A-HA, det gør jeg vel stadig. Jeg kan huske hvordan er jeg tilbragte timevis hos min veninde, fordi hun havde M-TV og vi bare ventede på der skulle komme en video med dem.


Fox-News m. Ann Coulter
Dette er hvorfra en del af Amerika får deres nyheder, alle deres nyheder. Ann Coulter lever af at kommentere nyheder og skrive bøger, hvor hun bla. anklager enker af brandmænd, der døde i New York under 9/11, for at være Golddiggers, der lever af deres mænds ulykke. Hun er, efter min mening, sindssyg.
Fox-News slogan er “Fair and Balanced”. Det er ikke underligt amerikanerne er så mærkelige!


Bush synger Sunday bloody sunday. Genial. Hvor lang tid må det ikke have taget.

Ingen kommentarer: