lørdag den 2. juni 2007

Real life

Det rigtige liv kom lidt på tværs af denne uges opgave. Så det kan have en indflydelse på min bedømmelse af del.icio.us glæder (= ingen tid til rent faktisk finde ud af, hvordan det virker). Men jeg vil jo gerne have finger i den lovede præmie, så det kan ikke nytte noget, at falde af på den nu.
Jeg kan sådan set godt se det fornuftige i, at kunne have mine fortrukne (favoritter, eller hvad man nu kalder det) med over alt. Men det har jeg allerede. Jeg gemmer en kopi af mine fortrukne på k-drevet, også kan jeg finde dem på alle maskiner. Så er der naturligvis netværks perspektivet, men jeg er på sin vis ligeglad med hvad andre gemmer af links – Det er kun mig der er vigtig!
I web 2.0 sammenhæng tror jeg det er vigtigt, at brugeren (i dette tilfælde mig) kan se en umiddelbar fornuft og brugbarhed ved tjenesten og det kan jeg altså ikke ved del.icio.us. Men hvem ved om 5 måneder er del.icio.us måske et redskab jeg bruger hver eneste dag.

Kunne nogen i øvrigt ikke opfinde et redskab, der kan holde styr på min opgaver og deadlines, samt udregne hvor lang tid i forvejen jeg bør starte på disse, så de er færdig til tiden. Hvad siger du ….. en kalender. Det kan min kalender sg* ikke finde ud af.

Ingen kommentarer: