søndag den 17. juni 2007

Åh, disse minder

Flickr er nu taget i brug. Men det bedste er ting 13, med Creative Commons. Det er nu meget smart, især til hjemmesider (og blogs). Jeg er især meget glad for at Monica henviste til søgeværktøjet – det havde jeg vist ikke selv fundet. Sikke en bank af billeder og muligheder man har for adgang til.
Men er en åkb-hjemmeside eller blog kommerciel, hvor er grænsen og hvem bestemmer den?

Jeg har uploadet lidt ferie billeder til min Flickr-konto. Jeg tager faktisk kun billeder, når jeg er på ferie. Billederne fra London må vente lidt. De findes endnu ikke digital og jeg giver mig ikke til at skanne dem ind i dag.
Og som det vist fremgår, er kirkebesøg en stor del af mine ferier. Derfor fandt jeg et billede af min ynglings kirke (til nu) La Sainte-Chapelle de Paris. Jeg var dybt skuffet først, men så viste det sig at man skal op på første sal for at se de 15m høje gotiske vinduer. Det er et helt igennem fantastisk rum at befinde sig i.

Og nu opdagede jeg lige at jeg kan forbinde min flickr-konto og min blog, så jeg automatisk kan blogge billeder jeg finder. Det er da smart!

2 kommentarer:

Marit sagde ...

Hej Mette!
Jeg har nu down/up eller hvad det nu hedder: hentet den nye browserversion, og nu kan jeg både se din blog i mere end et sekund OG læse hvad der står.
Din blog er mycket stilig, og du skriver også nogen interessante ting.
Det der med at linke til kollegernes blogs kunne jeg måske godt finde på at hugge, bare for at gøre noget for moralen. Håber ikke du har noget imod det :-).

pkj sagde ...

Endelig en soul-mate, der er ikke mange der kender Sanite-Chapelle, har dog slæbt mine børn derhen og de medgiver mig, der er kirker og så er der kirker.